top of page

Fotodingen en vacatures

Tijd vliegt. Ook als je thuis zit. Ja, ik zit thuis... Rogier is met frisse tegenzin..ehm…vol goede moed op 5 juni weer met zijn werk gestart en ik heb vol goede moed een uitkering aangevraagd. Zoals jullie misschien wel hebben gelezen, heb ik het niet al te makkelijk gehad het afgelopen jaar. Uiteindelijk is de knoop doorgehakt en heb ik voor mijn gezondheid gekozen. Niet een gemakkelijke keuze, omdat ik liever had blijven werken. Ik had namelijk wel ontzettend leuke collega's. Maar er is een nieuw hoofdstuk gestart waar ik vol positiviteit naar uit kijk.

Solliciteren

Vanwege mijn werkloosheid speur ik de vacaturesites dagelijks af, op zoek naar een leuke baan. Fijn hoor, huisvrouw zijn, maar je wereld wordt wel erg klein. En ik word ook niet vrolijker van de was doen en het eten koken. Rogier vindt het overigens best fijn dat zijn eten’s avonds klaar staat, maar dat ter zijde...

Dat solliciteren is nog niet zo makkelijk.Want natuurlijk is dé vraag 'Wat wil ik doen?' Tsja, dat is lastig. Na veel nadenken en praten met Rogier, gooi ik (ach, ik ben toch zo lekker bezig, dit kan er ook wel bij) het roer om. Het vak 'sales' bij facilitaire bedrijven hang ik aan de wilgen en ik zoek iets in de richting van communicatie/marketing medewerker. Een stapje minder heftig dan mijn vorige baan. Daarin werkte je week in, week uit toe naar belangrijke deadlines, moest je grote projecten draaien en je targets halen. Dat wil ik niet meer. Ik wil in een leuk team werken, waar ik collega's kan ondersteunen, creatief mee kan denken en creatief kan schrijven. Meewerkend manusje van alles ofzo. Het komt er op neer dat ik op die manier hoop mentaal ook tijd te hebben voor mijn grootste hobby; fotografie.

Fotograferen

Ja, fotografie. Gelukkig heb ik dat nog. In onze vorige blog zeiden wij het al, ik ben best druk met allemaal fotodingen. Heel fijn, want anders zouden deze vier muren wel heel snel op mij afkomen. Dus naast dat ik veel bezig ben met fotograferen (maar ik heb nog plek zat in mijn agenda, kom maar doorrr…!), het internet afspeur naar vacatures, speur ik internet ook af naar inspiratie. Films, tutorials, masterclasses en ga zo maar door. Ik heb verschillende 'verhaallijnen' in mijn hoofd die ik wil uitwerken, wil gaan ontwikkelen en fotograferen komende tijd. Ik ben mij daar technisch op aan het inlezen, plannen aan het schrijven én ik heb veel gesprekken met andere fotografen over die projecten. Heel inspirerend en leuk! Dit geeft mij ook weer de energie om door te gaan met solliciteren.

Website

Een klein voordeel van thuis zitten nu, is dat ik ein-de-lijk de tijd heb genomen voor mijn website. Vorig jaar was ik er al soort van aan begonnen, maar kwam nooit verder. Ik kon mijn hoofd niet losmaken van alle stress en er echt voor gaan zitten. Door mijn werkloosheid en je niet acht uur lang zoekt naar vacatures, heeft mij wel de ruimte gegeven dit op te pakken. Met veel hulp van vriend Arjan is het gelukt... HIJ IS KLAAR! Ik ben best trots op het resultaat en ik hoop dat ik mijn portfolio kan uitbreiden en hier laten zien. Ik ben heel erg benieuwd wat jij van mijn website vindt. Check: www.marleendalhuijsenfotografie.nl

Ondertussen is het is voor mij weer tijd om weer aan sollicitaties te denken... Fijne dag!

You Might Also Like:
bottom of page